Nogmaals proberen ... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Stijn Melchers - WaarBenJij.nu Nogmaals proberen ... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Stijn Melchers - WaarBenJij.nu

Nogmaals proberen ...

Door: Stijn Melchers

Blijf op de hoogte en volg Stijn

18 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Na het laatste blog stond er weer een nieuwe update te wachten maar helaas waren er wat technische problemen en liet dit even op zich wachten.
Nu komt die toch:

Zaterdag:
We gingen vandaag niet zo heel vroeg weg, dit was erg fijn omdat het savonds te gezellig om te gaan slapen. We kwamen aan bij de zee en gingen met de groep op een boot. We hadden zwemvest en alles aan en hebben dolfijnen en zeehonden gespot. Dit was rondom Dyer Island. Dit was een erg mooie ervaring om met een bootje zel die dieren te zoeken. Er dreef zelfs ook nog een dode zeekoe op de zee. We kleurden wel lekker bij op de boot want de zon scheen heerlijk. Na de boottocht kregen we een soepje met een broodje. Hierna reden we naar Hermanus (stadje). Hier hebben we een marktje bekeken en we zijn toen gelijk doorgereden naar een lekker strandje. We kregen savonds een verrassing want we reden langs de slaapplek door om te uiteten, dit was totaal onverwachts. We hebben lekker gegeten, een pizza gedeeld en veel gelachen. We kregen 100 Rand om zelf te besteden aan het eten.

Zondag:
Vandaag was eindelijk de dag van de beroemdste bezienswaardigheid van Zuid-Afrika, Robbeneiland. We reden sochtends om 8 uur richting Waterfront, waar de boot vertrok richting Robbeneiland. Hierop heb ik veel mooie fotos gemaakt van Kaapstad. Op robbeneiland aangekomen kregen we een busreis over het eiland met een gids. In de gevangenis zelf was de gids een oud gevangene. helaas sprak deze niet veel over zijne rvaring maar nam hij veel cijfers op. dit vond iedereen, ook de begeleiders erg jammer. Na deze toch wel mooie ervaring, zijn we doorgereden naar Kaapstad en hebben we een leuk marktje bezocht en kon het afdingen beginnen. Hierna een restaurantje bezocht, niet zo heel lekker gegeten maar dat kan gebeuren. Dit was wederom een geslaagd dagje.

Maandag:
Vandaag zijn we opnieuw naar de creche gegaan. Nu met materialen om dingen te verbeteren. We hebben speeltoestellen geverfd en een gebouwtje geverfd. Natuurlijk hebben we ook lekker met de kinderen gespeeld. Het voelde heel erg goed om mensen zo te helpen. Smiddags hadden we vrije tijd en had ik mijn blog getypt die niet opgeslagen was. Ook heb ik toen gezwommen in het meertje achter het hostel (slaapplek). 's avonds hebben we een gezellige en erg smakelijke barbeque gehad met de buddy's.